Nieuw Zeeland avonturen!

Washington DC en West America

Hee Allemaal!

Hier dan de eerste blog vanuit het westen van de States. Vanochtend om 4 uur eruit om na 5 uur vliegen aan te komen in San Francisco, the city by the bay.

Maar om eerst even te vertellen over Washington. We zijn op stadstour geweest. We zijn begonnen met het bekijken van het monument van de Mariners. Erg mooi. Daarna zijn we naar Arlington gereden. Als je Arlington op komt moet je door een poort en daarna kijk je naar allemaal witte graven, zo ver je kijkt, zie je alleen maar graven. We zijn naar het graf van de Kennedy's gegaan, was wel erg mooi en indrukwekkend. Maar het echte indrukwekkende is dat er gewoon ook mensen worden begraven. Er staat dan bij een graf een groep mensen, geheel in het zwart, en daarbij staan 3 paarden, 2 bemand, 1 die voor de soldaat is. Er wordt muziek gespeeld door de militaire fanfare. Erg mooi en zeker indrukwekkend.

Daarna zijn we op weg gegaan naar het monument van Abraham Lincoln en Korean en Vietnam monument. Vooral het Vietnam momument, vond ik persoonlijk erg mooi. Het is een lange driehoek waarbij alleen namen staan, als je er naar toe loopt, zie je jezelf erin weerspiegelt. De namen gaan , net als de graven op Arlington, maar door en door.

Ook hebben we het Witte Huis gezien, was wel mooi, net als op de tv. Ook capitol Hill gezien. Daarna was de tour voorbij en hebben we het museum van Luchtvaart en het Indian museum gedaan. Mooi, indrukwekkend en druk!!

De rest van de dag hebben we het lekker rustig aangedaan.. Want we moesten zoals eerder gezegd al op tijd weg naar the West.

Nu aangekomen zitten we in een onwijs kitisch hotel, niet heel bijzonder, maar wel mooi centraal. We zijn al gelopen door Chinatown naar Pier 39, waar de boot naar Alcatraz vertrekt. We wilden eigenlijk allemaal dat erg graag zien. Het was dus best teleurstellend dat we niet kunnen gaan, de boten zijn vol tot dinsdag (het is nu zaterdag). Wel jammer.. Wel goed nieuws, ik heb na lang sporen eindelijik mijn UGS kunnen kopen, hihi!

Morgen staat de stadstour van San Francisco op het progr. en daarna waarschijnlijk met een bootje om Alcatraz heen varen..

Het is gelukt om wat foto's erop te zetten, zijn nog niet bewerkt, maar geeft een indruk van onze avonturen!

Niagrara Falls, Tortonto en Washington DC

Hee Allemaal!

Net terug uit een lange busreis, was ongeveer van 7 tot 6 uur. Hebben van Canada naar Washington DC gereden.

Ik zal eerst even het een en ander over Canada vertellen. Want wat is het een gaaf land zeg! We kwamen aanrijden en zagen vanaf een aantal miles al de stoom van de watervallen. Toen we dichterbij kwamen, konden we ze dan ook echt zien. Echt onwijs mooi en gaaf! We zijn 's avonds gaan eten in de Skylon tower, een grote uitkijktoren (denk aan Euromast) met daarin een restuarant. Eten was niet bijzonder, maar het uitzicht!! Wat mooi. Na lang te hebben te hebben gekeken gingen we terug want de volgende dag, stond Toronto op het progr. Even rijden en toen kwamen we in een mooie moderne stad. We hadden niet echt veel te bekijken, dus gingen we naar het grootste ondergrondse Mall van Canada. Dit is zo omdat de winters er zo koud zijn. Lekker even geshopt en toen kwam toch echt wel het hoogtepunt van de dag. Een trip op de maid of the mist. Dat is een bootje waarmee je echt naar de watervallen toegaat. Je krijgt dan een onwijs sexy regenjas aan, maar daar ben je blij mee, en gaat naar de watervallen. Het was echt onwijs mooi, het geluid dat ze produceren was uniek! Een aanrader!

Wij vonden Canada echt mooi, vooral qua natuur. Er kwam nog een klein stormpje langs, maar dat was niet bijzonder volgens de canadezen ;)

Vandaag zijn we naar de Amish Country geweest, dit is een leefgemeenschap van mensen van de oostenrijkse/ duitse kerk. ze maken geen gebruik van moderne middelen. We zijn in een shop van hen geweest en hebben die mooie koetsjes (uit de film gezien).. Echt bizar hoe die mensen leven. Wel mooi om te zien. Denk aan House on the Praire en dan heb je wat wij hebben gezien.

We zijn nu net in Washington DC aangekomen, poep chique hotel. Nog niets van de stad gezien. Morgen gaan we de highlights zijn, even bij Barack op de koffie en naar pentagon! Daarna gaan we op eigen gelegenheid naar het museum van Indians en ik naar het Vietnam monument. We zijn erg benieuwd naar Arlington, daar wordt morgen ook de gesneuvelde soldaat begraven. Wij zijn benieuwd.

Zaterdag morgen vliegen we naar de West. De volgende blog is dus weer 6 uur vliegen verder!!!

Wij vinden het super leuk om jullie reacties te lezen, en we willen zeker iedereen de groetjes doen!

@ Anton, we zijn langs het caf'e van BB king geweest moest ik vermelden van vader, hij was er alleen niet ;)

Tot laters!

PS. Nog steeds geen foto's, waarschijnlijk omdat ze bang zijn voor een virus of zo?

Boston

Hee allemaal!

Zo, gelijk maar weer een blog er achteraan, omdat we in dit Hotel ook internet hebben. Helaas kan ik nog steeds geen foto's erop zetten, wat wel erg jammer is.

Gisteravond hebben we heerlijk gegeten op Times Square. Times Square is echt een bizar deel van NY. Het was er echt onwijs druk, maar zodra je een zijstraatje induikt is er niemand meer te zien. Zijn de (mega-) grote Toy'r Us ingeweest, waar een groot reuzenrad midden in de winkel stond. Was echt heel druk, je moet denken aan kersttijd in Nl en dan 10x zo druk. Ook was er een Basketball wedstrjd in Madison, hierdoor was de police erg aanwezig. De wedstrijd was volgens mij Puorto Rico vs China. Al met al een boeiende avond.

Vandaag gingen we om 7.00 de bus in om te rijden naar Boston. Was best een lange reis, maar er is een hoop te zien op deze wegen, dus je vermaakt je wel prima.

Toen we de stad Boston inkwamen, zagen we maar een paar hoge gebouwen. Ook was het hier niet meer zo heet als in NY. We zijn een soort centrum ingelopen, en hier waren allerlei leuke terrasjes. Daarna zijn we naar Harvard gegaan, wel leuk om te zien, maar niet heel mega intressant. Boston wel een hele leuke stad, een echte studentenstad waar alles erg relaxt verloopt.

Morgen gaan we op weg naar Canada en de Niagara Falls. Wij zijn erg benieuwd.

Tot laters!

PS: @ Anton, die bluesmannen hebben we nog niet gespot! Ga eens even goed rondkijken. Marian, jullie hebben toch kamers over hihi!

New York City

Hee Allemaal,

Hier dan onze eerste blog uit Amerika. We zijn na een een hele lange en vermoeiende dag aangekomen in New York, waren bijna nog de koffers kwijt, maar die kwamen gelukkig op de eerstvolgende vlucht uit Chicago mee. Na een dag van ong. 23 uur gemaakt te hebben gingen we dan lekker slapen in The City that's Never Sleeps..

Vandaag hadden we eerst een tour door het citycentrum. Was erg grappig, de reisleider vond zichzelf intressant en heeft veel over zijn eigen ervaringen verteld. Maar dat maakt niet uit. We hebben vandaag (bijna) alles gezien! We hebben de Wall street Bull gezien (veel te druk), langs het huis waar John Lennon is vermoord etc. Daarna gingen we op weg naar het WTC, of Ground Zero. Zijn een soort gebouw ingegaan waar we de bouwplaats konden zien. Was erg bizar om te zien, dat er eigenlijk alleen een grote put is, waar gewoon weer wordt gewerkt. Maar wel indrukwekkend. Even gestopt voor een lekker bakkie bij de Starbucks en toen door naar The Statue of Liberty (vrijheidsbeeld). Nou het was zo druk bij de boot naar Ellis Eiland, dat we hebben besloten dit niet te doen. We hebben met een groepje waarmee we reisden besloten een 3 uur durende boottocht te doen.

Tijdens die boottocht vaarden we langs Manhatten. Toen we dan bij Ellis Eiland aankwamen was het wel super gaaf om te zien. Een vrouw met een toorts, maar wel heel tof!

Was trouwens vergeten te zeggen, het is hier bloedheet! Maar op de boot ging het natuurlijk even lekker regenen en onweren! Maar dat heeft wel als bijkomstigheid dat het niet zo bloedverziekend heet is in de stad.

Na de boottocht zijn we terug gelopen over 7th Avenue, met daarbij alle neon reclame en dergelijk! Lekker hoor!

Verder moet ik even melden dat alles goed met ons gaat, we hebben het gezellig!

Morgen gaan we op weg naar Boston. Hopende we daar wel de foto's erop kunnen zetten, want dat lukt niet helaas pindakaas!

Tot laters wij gaan eten @ Times Square

Edinburgh

Heee allemaal!

Zo even een update over de laatste ontwikkelingen, het zijn nu nog maar 8 dagen tot aan Amerika. (:

Deze week samen met Marlies naar Edinburgh, Schotland geweest. Hier even die nieuwe camera uitgeprobeerd..
Was echt een hele toffe en gezellige vakantie! Er waren alleen natuurlijk weer wat bijzondere dingen gebeurd, maarja, dat gebeurd altijd als Marlies en ik op vakantie gaan! ;)

Het begon namelijk met de aankomst in Schotland dat mijn koffer er niet was! (nu hoorde ik dat het geen uitzondering was) maar het was natuurlijk wel erg vervelend. Gelukkig had Marlies wel haar koffer mee genomen, dus we hadden wel spullen..

Al met al hebben we een heleboel leuke dingen gedaan, naar de film geweest (Shrek, aanrader), kastelen en de stad bezocht, een trip door de bergen en een loch (meer) gedaan.. Was echt heel gaaf! Ga even kijken of ik een foto erop kan zetten (kan ik gelijk even oefenen voor straks!

Well, dit is wel genoeg, ik ga nu de foto's selecteren en een lijstje maken voor Amerika!

Latersss!

Aftellen! 24 days

Hi!

Zo dan maar even het eerste verhaaltje schrijven voor deze blog. Het zijn nog 24 nachtjes slapen totdat het eindelijk zo ver is: de reis naar Amerika! Het aftellen is al begonnen. Maar met het aftellen komt het inslaan van de spullen.. Vorige week een hele mooie camera gekocht! Hiermee kunnen erg mooie foto's gemaakt worden straks. Hiermee moet ik nog wel een beetje oefenen. Dat ga ik dus over een weekje maar doen in Edinburgh! (: