Nieuw Zeeland avonturen!

Nieuw avonturen

Hallo allemaal,

Na ruim 7 jaar is deze blog weer actief. Waarom? Omdat er een nieuw avontuur te wachten staat. Dit maal zonder Rick, die blijft thuis en zorgt voor Gerda ;). Henk en Sanne gaan een lange reis maken naar Nieuw - Zeeland. Misschien vinden jullie het leuk om ons weer te volgen, dit kan natuurlijk. Ons reisschema zal als volgt zijn:

We gaan weg op vanaf Schiphol en zullen dan aankomen in Christchurch. Ja, we hebben dit jaar kerstavond in de lucht. Het diner zal niet zo aangenaam als normaal, maar ach.

• Christchurch
  • Mt Cook: hier gaan we een glacier expeditie doen, dus hier wordt het vast een beetje koud (dat hoort natuurlijk wel een beetje in december).
  • Dunedin: hier gaan we op zoek naar wildlife op het zuidereiland. We hopen natuurlijk op yellow-eyed pinguïns, maar komen vast nog veel meer bijzondere dieren tegen. Hier wordt ook het meest zuidelijkst gebrouwen bier Speights, gemaakt, natuurlijk een belangrijke plek voor Henk als ervaren bierkenner.
  • Te Anau: ook hier gaan een expeditie doen. Maar dan in de Milfords sound. Deze trip vindt Henk vooral leuk, want we gaan op een bootje rondom de fjorden varen. Sanne heeft geen liefde voor bootjes.
  • Wanaka: hier gaat Sanne (hopelijk, duimen op mooi weer!) een parachute sprong maken
  • Fox glacier: het woord zegt het al, ook hier op naar de gletsjer al is deze alleen met een helikopter te bereiken. Wellicht maken we nog een ander plan ;)
  • Hokitika: hier kunnen we een gloeiwormengrot bezoeken, maar Henk is nog geen fan.
  • Motueka: hier schijn je heerlijk op het strand te kunnen vertoeven, hopelijk hebben we mooi weer. Overigens ligt dit ook in Abel Tasman N.P. Onze Groningse trots in NZ.
  • Abel Tasman: hier gaan we (samen?) in de kajak op zoek naar vogels en zeehonden.
  • Wellington: hier gaan we de veerpont nemen naar het Noordereiland
  • Tongariro: even afhankelijk van het weer en persoonlijke gesteldheid hebben we hier de mogelijkheid om mt Doom (Lord of the Rings) te beklimmen. Wellicht kunnen wij wel die ring in het vuur gooien
  • Rotorua: hier gaan we op pad met een Maori gids. Er schijnen ook veel spa's te zijn, vanwege de vulkaan. Dus wellicht kunnen we hier lekker relaxen. Ook willen we hier graag naar de filmset van 'The Lord of the Rings'. Even op de thee bij Bilbo.
  • Kahoe: hier gaan we met een zeilboot op pad. Ja, weer een bootje. Maar hier mag je ook snorkelen en dat is dan wel weer een hobby van Sanne
  • Auckland
  • Singapore

Na Singapore gaan we weer terug naar huis en gaat het ''gewone'' leven weer snel beginnen. Wij gaan ons best doen voldoende avonturen te beleven en hopen hiervan verslag te kunnen doen.

Tae noa ki te wa poto!
Henk en Sanne

Milaan en CIAO Italia!

Hallo allemaal,

Het is alweer een tijdje geleden sinds ere en update is geweest van ons avontuur in Italië. Dat kwam omdat we in Milaan geen mogelijkheid hadden tot het gebruik van internet. Nouja, we hadden het wel, maar vonden het simpelweg te duur. Daarom is het dus zo dat deze laatste blog gewoon, op mijn kamertje (vol spullen), in Nederland wordt geschreven.

Maar om even bij het begin te beginnen. We zijn afgelopen zaterdag van Florence naar Milaan vertrokken. We vonden het allebei toch best weer spannend, met eigenlijk twee véél te grote koffers op pad gaan. Maar deze keer ging het vrij gemakkelijk. Er waren twee Italianen die de koffers omhoog en omlaag brachten. Super die mannen, op deze momenten helpt die voorgever weer;)

Bij aankomst in de stad was wel te merken dat het aanzienlijk kouder was, maar zoals altijd had Gerda het warm en Sanne koud, dus een echt eerlijk oordeel is het dus niet.

Bij aankomst in het hotel bleek het hotel echt kleiner te zijn, maar we zijn een beetje verwend geraakt door dat mooie hotel in Florence. Wel hadden we een super fijne douche, een soort regen-douche (welke ook in huize van van Ruijven gaat aangebracht worden) hahah.

We hebben twee dagen mogen genieten van een hop-on-hop-off bus en we hebben toch best veel gewinkeld. Oeps, is die koffer nog veel zwaarder geworden. Verder hebben we lekker genoten van de stad.

We hebben ook de dom van Milaan mogen aanschouwen, ook een super mooi ding. We hebben ongeveer 6 winkels van Guess gezien, 3 van Benetton, 9 van de Zwiterse kristalmakelaardij, dus geloof me, wij hebben ons niet verveeld.

Op dinsdag, onze laatste dag om dingen te doen hebben we een bezoek gebracht aan San Siro stadium. Dit is iets wat bij Sanne haar stedentrips hoort; dus na Londen, Lissabon, Barcelona, Glasgow en Parijs, was nu Milaan aan de buurt.

San Siro is het stadium van zowel Inter Milan als Ac Milan (of liever gezegd: Surinaamse dikbil- Seedorf VS kabouter-Sneijder. Na een helse tocht door de zon, nee mevrouw het is echt 10 minuten lopen, die ongeveer 30 minuten duurde kwamen we aan bij een blok beton. Maar dit blok beton kan wel plaats geven aan 85.000 mensen.

We hebben ook een tour door het stadium gemaakt, er lag geen gras, helaas, maar wel de kleedkamers gezien. Gerda heeft zich vermaakt op de stoel van Surinaamse Dikbil AKA Seedorf en ik mocht de stoel van old time favorite Inzaghi bezetten. Wel geinig om eens gezien te hebben. Zeker omdat alles dubbel in het stadium is; kleedkamers, persruimte, ingang. Het zijn immers twee clubs in 1 stadium.

Ons laatste Italiaanse avond begon wat stom. We wilden op het terras van ons hotel een tapas/ diner houden. Het was zo als je 1 wijntje bestelde, je gebruik mocht maken van het buffet. Maar de ober liet ongeveer 30 minuten op zich wachten. Lekker Italiaans dus, boe. Wel hebben we onze avond héérlijk afgesloten met allerlei Italiaans lekkers: mozzarella, allerlei soorten ham en kaas, en niet te vergeten pizza. En zoals onze afkomst bepaald: we hebben ze helemaal kaal gegeten voor het geld wat betaald moest worden!

Woensdag zijn we rond 11en de taxi naar het stadion genomen en zijn vanochtend om 11.15 opgehaald vanaf Hoek van Holland. Alles goed verlopen, in tegenstelling tot de vorige keer geen menselijke Sushi gemaakt ;)

We hebben ervan genoten, en hopen dat jullie een beetje mee hebben mogen genieten van de blogg's. Misschien heeft het inspiratie om dit land, of zeker een keer Florence, te gaan bezoeken.

Veel liefs, Gerda en Sanne

PS. En nu snel wassen, want dinsdag wacht een vliegtuig naar Lissabon op me! ;)

Laatste dagen in Florence

Bonna Serra!
Hier waarschijnlijk het laatste berichtje uit de geweldige stad Florence. We hebben de afgelopen dagen veel gezien, We hebben onder andere een bezoekje gebracht aan 3 kerken, zoals Gerda al zei, nu hoef ik voorlopig 3 jaar niet meer naar de kerk. Wel waren het erg mooie kerken hoor. We hebben ook de alom bekende Duomo bezicht, na ongeveer 20 min. konden we naar binnen. Het is van buiten een fantastisch mooi gebouw, maar van binnen mist het de alan die het van buiten heeft. Wel een mooie fresco vanbinnen.
Ook hebben we een stevige onderhandeling gevoerd om de Santa Cruce in te gaan. Het is zo dat als je een kerk wil bezoeken, je bedekt gekleed moet zijn. Nu is oventje Gerda natuurlijk mee, en het is best een beetje warm. Maar na een zielig gezicht, ik WIL geen poncho aan, weet je wel hoe lang ik erover doe om kleren uit te zoeken- gezicht toch zonder bedekking binnen gekomen. haha. Dit was wel een mooie kerk, hier stonden veel beelden. Best veel zonder kleding, GHHAHA. En we hebben de Santa Maria Novella bezocht. Voor personen die nog naar Florence gaan, SKIP die stomme Duomo en bezoek deze. Veel mooier en véél meer Fresco's.

Vandaag hebben we Pisa bezocht. Na een uurtje in een te oude trein, kwamen we aan. Zoals sommige mensen weten heb ik, een ingebouwd kompas. Ik kan vrij goed de weg vinden, maar allleen als ik een kaart heb. Het is dus niet zo Gerda, dat je zegt: 'Ik wil naar de toren van Pisa' en het werkt. hahah. Na een kleine wandeling, toch het ding gevonden. Maar eerst natuurlijk, naar de WC. Na een half uur de rij van de toiletten bemand te hebben, vervolgens toeschouwer geweest van de Italiaanse Lucille Wener (waggel, waggel, waggel) die een toerist uitschold voor 'KAKKERLAK' omdat ze haar handen niet wastte, snel naar de toren gelopen. En ja, hij staat echt schreef. Verder was het er vooral erg druk. Het trucje met de hand hebben wij uiteraard nagedaan net als de vele jappaners die ook (uiteraard) present waren. En toen snel weer terug naar het hotel.

We hebben momenteel een echte hardrock-cafe fan in ons midden, Gerda, en hebben hier voor de tweede keer gegeten. Wel mochten we deze keer bij het ons gewenste tafeltje zitten.

Nou mensen, wij doen nog een potje Skip-bo. En tot in Milaan.

Ciaaao Bella's

PS1: Meerkerken, héél veel plezier in Frieslan. Geniet er lekker van!
PS2: Ook fam. Kuppens heel veel plezier in de Efteling, en Thea niet te vaak in de python hé!

Uitzichten, mannen en eten!

Bonna Serra,
Hier weer een berichtje vanuit een heerlijk warm Florence. We zijn nu al 3 dagen in Florence, maar wat een ge-wel-dige stad. Er staat altijd een lekker windje, en met een zwembad op het dak is de hitte snel verdreven ;)
We hebben zaterdag vrij weinig gedaan. We hebben een heerlijk hapje gegeten in ons hotel, wat overigens poepie chique is! Was echt meesterlijk.
Zondag hebben we een hop-on-hop-off tour gedaan. Was vooral voor de snel verhitte mensen onder ons, Gerda dus, een ware uitkomt. Ook erg leuk, veel gezien en ook nog een bergstadje bezocht.
Vandaag zijn we 's ochtends op pad gegaan. We zijn naar de Santa Crucio gegaan, een mooie kerk en we hebben bij het panoramisch uitzicht op de stad zitten zwijmelen :) Verder hebben we vandaag lekker een chilldagje gehad, dus lekker gelezen bij het zwembad.
We hebben overigens zondag een hapje gegeten bij de Mozzarela Bar (naast de Gucci en Dolce & Gabanna winkels), waar wij een zeer goede invulling waren bij het chique publiek.
We beginnen al erg in te burgeren, na wat spraakverwarringen: NEE Obrigado is geen Italiaans mevrouw, dat is nu echt Portugees.
Mijn nonnenteller staat momenteel op 12. En dat in 3 dagen. Straks komen wij als nonnen terug. Het uniform is het overwegen waard! ;)
Verder overweeg ik om in een Burka over straat te gaan, ik snap nu eindelijk de voordelen, want de mannen hebben zeer veel intresse voor mijn voorgevel! ;) In het begin is het wel leuk, maar het wordt nu wel een beetje vervelend. Zeker omdat niet alleen jong en knap kijkt, maar ook oud en lelijk. Op deze momenten wordt Rick gemist, die werd in Amerika namelijk steeds voor mijn man aangezien.
Nou, that's it. Wij horen dat het snertweer is Nederland, wat naar voor jullie, we zullen wat van het lekkere weer naar jullie sturen.
Ciaoo!
ps. Kleine sfeerimpressie! ;)

Italie

Bon Buongiorno Luitjes,
Wederom de familie van Ruijven is op vakantie en deze keer zijn we aangekomen in Florence. Na een avontuur van jewelste zijn we vanmorgen vroeg aangekomen op het treinstation van Florence.
De reis begon gisteren in Den Haag, hier werd al duidelijk dat vrouwen geen rekening houden met het dragen van de koffer als je hem zelf moet dragen. Hij was namelijk veel te zwaar!! Met inmiddels al gegroeide spierballen van Utrecht naar Duesseldorf en van Duesseldorf naar Munchen en toen gingen we op zoek naar onze slaapcabine.
Op het ticket stond aangegeven dat we in coupe 4 en ligplaats 75 en 76 zaten. Eenmaal bij de coupe aangekomen werd duidelijk dat dit de verkeerde was, het moest 7 zijn! Maar er was file gevormd waar de ring van Amsterdam jaloers op kon zijn.
Na een aantal spraakverwarringen, totale stress, boze italianen en platgeplette jappanners toch aangekomen in onze coupe. Hierin lag een jongen die het woord: Hallo al niet kon vormen, dus dat was erg gezellig. We gingen braaf op de onderste bedjes zitten toen de zeer Duitse conductuur ons besloot naar boven te sturen. De bedden, waren ongeveer op 3 meter hoogte en zonder erg veel bescherming zodat je er niet uit kon rollen. Ook konden we niet rechtopzitten maar moesten we onze quasimodo-boggel voeden door met de nek naar beneden te zitten ;)

Ik vreesde dat mijn moeder spontaan flauw zou vallen van de hoogte, maar ze heeft het gehaald tot het einde van de reis. RESPECT!
Met een half uurtje vertraging aangekomen op Florence en toen begon het wachten, we zijn inmiddels in ons hotel en gaan lekker een siesta houden! Wij hopen dat jullie ook zulk lekker weer krijgen ;) Want hier is het héérlijk!
Ciao Bella's!

Los Angeles, Chicago, Amsterdam

Hee allemaal!

Dan toch nog maar even een berichtje om te vertellen over onze laatste 'echte dag in USA. We zijn vandaag dus op cirytour geweest. Wel leuk, hebben Rodeo Drive gezien, de Walk of Fame. Daarna was het een beetje de vraag wat we wilde gaan doen. We hebben uiteindelijk besloten om naar de Universal Studios te gaan. Dit is een soort park, waarbij je een tour kan doen langs de studios van Universal en daarbij zit ook een soort pretpark.

Eenmaal aangekomen moesten we 80 min wachten voor de rondleiding. Maar, het was het waard! We zijn rondgereden door Wistaria Lane (Desperate Housewives), de set van Jaws, Jurassic Park, 4D film (acties) van KingKong, de Tokyo Drift set, en toch wel het allergaafste door het rampgebied van de supertoffe film War of de Worlds. Echt super bijzonder. Je rijdt dus rond, en ziet een compleet New York maar als je er er achterkomt is het allemaal van hout! Echt grappig. Daarna zijn pa en Rick in een spookhuis gegaan (ik niet, was al geschokken van de wilde aap, Kingkong) was leuk en daarna een 4D film van Shrek, was echt leuk. En toen nog de echte Amerikaanse show Waterwold. Wel een leuke ervaring.

Morgen om half 5 's-ochtendsgaat de wekker, en dan hopen we de volgende ochtend in Amsterdam aan te komen.

Jullie zien de foto's wel als we terug zijn!

Tot snel!

Las Vegas en Los Angeles

Hoi allemaal!

Wat is het toch leuk om jullie reacties te lezen, super tof!

Vandaag zijn we aangekomen in Los Angeles, zoals vaders zegt: de stad van de Doors! haha. Maar om nog even terug te komen op het vorige verhaal.

We zijn dus wel naar Death Valley geweest, en dat was wel heel bijzonder om mee te maken. Het is dus een nationaal park, maar het park is zo groot en zo gevaarlijk dat veel mensen zich er niet aan wagen. Maar onze chauffeur dus wel. We zijn op het middaguur uitgestapt om te eten en toen was het 46 graden. Daarna even gereden naar een uitkijkpunt, en toen was 47 graden. Echt onwijs heet. Wel heel bijzonder om mee te maken, we zijn dus ong. 2 uur in Death Valley geweest. En je kunt 2 uur rondrijden en niemand tegen komen. Ook is er maar 1 post waar je om hulp kunt vragen, en je hebt geen bereik met je telefoon. Maar wel heel tof.

Daarna Las Vegas, wat een stad zeg. Je rijdt de hele dag in de woestijn en dan ineens zit je in een soort oase. Echt heel bijzonder. Maar moeilijk uit te leggen. We hadden een mooi hotel waar een pretpark in zat. Wel leuk, lekker gegokt, maar helaas niets gewonnen.

vandaag gaan rijden naar LA, hier is het niet zo warm, 20 graden. Maar ook wel lekker. De wonderen zijn trouwens de wereld nog niet uit, want Rick is zelfs aan het lezen!

Morgen gaan we op stadstour, en daarna hopen we de studios te bezoeken. Daarna gaan we naar huis. Zondag vliegen we eerst naar Chicago ( 4 uur) en dan 8/9 uur naar Amsterdam. Dit is dus de laatste blog vanuit de USA. Ik hoop nog wat foto's erop te kunnen zetten. Je moet hier alleen betalen voor de comp. Dus ik kijk nog even!

Tot laters! x

San Fransico, Carmel, Pebbles Beach, Yosimite N.P en Bakersfield

Hee allemaal!

Het even even geduurd maar dan is er wel weer een hoop te vertellen op deze blog. Ik zit op het moment in de Lobby van het hotel in Bakersfield. Bakersfield is kort gezged, heel saai! Niets te beleven. Maar dan maakt dat ik jullie mooi even over wat dingen kan vertellen!

Om te beginnen bij San Fransisco. Heb er in de vorige blog al een stukje over verteld, maar nu hebben we het echt beleefd. We gingen 's ochtends vroeg op weg voor de stadstour. Zeer optimistisch gestemd, in zomerkleren op pad gegaan. Eenmaal buiten gekomen, was het koud! Er hing allemaal mist, en was ong. 14 graden celcius. Dus toch maar even vlug omgekleed. Maar in de bus de hoogtepunten gezien. Golden Gate Bridge, wat een ding zeg. Het was jammer genoeg ook daar onwijs koud, dus het was een snel een foto, bakkie en terug. Ook hebben we gay-wijk gezien, het hippiepark, fishermans werf again. Ook hebben we een extra tour gedaan om toch zo dicht mogelijk bij Alcatraz te komen. Deze tour had er ook bij zitten dat we in een cabelcart (of gewoon een tram) door de stad gingen. Na enige wachttijd ( 1 uur) en wat vriendelijk Amerikanen (NOT) toch nog (met medewerking van de aardige Nederlanders) een mooi plekje kunnen bemachtigen. Volgens mij staat er ook een foto bij de foto's. Was wel erg leuk.
Na de tram gingen we op weg naar een kunstenaarsstadje, waar het ondertussen erg warm was geworden, over de Golden Gate. Hier hebben we een beetje relax gedaan, ijsje gegeten bakkie gedaan. En toen met het bootje terug naar kust. Ook nog langs Alcatraz gevaren, wel leuk, maar niet de real deal. Maar een mooie mogelijkheid om terug te komen. :)
Al met al is San Fransico een geweldig leuke en gezellige stad, echt een dikke vette aanrader!

Na de heerlijke dag in San Fransisco zijn we op weg gegaan naar toch wel de top bestemming. LAS Vegas. Rijdend langs de Pacific de kaarten geschreven (helaas nog geen postzegels kunnen bemachtigen) en langs het leuke stadje Carmel naar het hotel. Wel een dag vol rijden dus!

Vandaag zijn wedoor Yosimite National Park (NP) door gereden. Wat was dat bijzonder om mee te maken. Je kwam met de bus eerst door de priarie en ineens stond je in een oeroud bos. Echt super mooi en gaaf. We zijn naar de bekendste waterval gelopen en we zijn met zijn 3'en begonnen aan de klim. Ik moest helaas snel afhaken, was bang om te vallen met mijn camera. Maar de mannen zijn helemaal naar de top gelopen en hebben waar de waterval neerkomt, zelfs gezwommen. Iets wat idioot was volgens de mensen, maar ze hebben het wel gedaan! ;)

Daarna zijn we op weg gegaan naar de secoya's, onwijs grote bomen die al vele honderden, duizenden jaren oud zijn. Was een pittige klim van 30 min. heen en 30 min. terug maar wel leuk om te zien.

Morgen vervolgt de reis naar Vegas zich door het hete Death Valley. De gids wil eigenlijk niet gaan, omdat als er iets misgaat, er kans is op ongelukken door de hitte. Circa 45 graden. Maar we hebben wel aangegeven dat we wel graag willen. Ben dus benieuwd of hij het aandurft! ;)

Jullie horen snel weer van ons, en dan uit Vegas Baby!!