Nieuw Zeeland avonturen!

Washington DC en West America

Hee Allemaal!

Hier dan de eerste blog vanuit het westen van de States. Vanochtend om 4 uur eruit om na 5 uur vliegen aan te komen in San Francisco, the city by the bay.

Maar om eerst even te vertellen over Washington. We zijn op stadstour geweest. We zijn begonnen met het bekijken van het monument van de Mariners. Erg mooi. Daarna zijn we naar Arlington gereden. Als je Arlington op komt moet je door een poort en daarna kijk je naar allemaal witte graven, zo ver je kijkt, zie je alleen maar graven. We zijn naar het graf van de Kennedy's gegaan, was wel erg mooi en indrukwekkend. Maar het echte indrukwekkende is dat er gewoon ook mensen worden begraven. Er staat dan bij een graf een groep mensen, geheel in het zwart, en daarbij staan 3 paarden, 2 bemand, 1 die voor de soldaat is. Er wordt muziek gespeeld door de militaire fanfare. Erg mooi en zeker indrukwekkend.

Daarna zijn we op weg gegaan naar het monument van Abraham Lincoln en Korean en Vietnam monument. Vooral het Vietnam momument, vond ik persoonlijk erg mooi. Het is een lange driehoek waarbij alleen namen staan, als je er naar toe loopt, zie je jezelf erin weerspiegelt. De namen gaan , net als de graven op Arlington, maar door en door.

Ook hebben we het Witte Huis gezien, was wel mooi, net als op de tv. Ook capitol Hill gezien. Daarna was de tour voorbij en hebben we het museum van Luchtvaart en het Indian museum gedaan. Mooi, indrukwekkend en druk!!

De rest van de dag hebben we het lekker rustig aangedaan.. Want we moesten zoals eerder gezegd al op tijd weg naar the West.

Nu aangekomen zitten we in een onwijs kitisch hotel, niet heel bijzonder, maar wel mooi centraal. We zijn al gelopen door Chinatown naar Pier 39, waar de boot naar Alcatraz vertrekt. We wilden eigenlijk allemaal dat erg graag zien. Het was dus best teleurstellend dat we niet kunnen gaan, de boten zijn vol tot dinsdag (het is nu zaterdag). Wel jammer.. Wel goed nieuws, ik heb na lang sporen eindelijik mijn UGS kunnen kopen, hihi!

Morgen staat de stadstour van San Francisco op het progr. en daarna waarschijnlijk met een bootje om Alcatraz heen varen..

Het is gelukt om wat foto's erop te zetten, zijn nog niet bewerkt, maar geeft een indruk van onze avonturen!

Tot laters!

Ome Anton

Moah!

Lijkt me wel een behoorlijke cultuurschock geven als je zo
gelijk een groepje japanse toeristen van de ene highlight naar de andere rent... kun je nog wel slapen na zoveel indrukken op een dag? Hoe zijn die Amerikanen eigenlijk... vragen ze niet of je wiet bij je hebt en waarom je vandaag niet op klompen loopt? Waarom moeten die fotoos eigenlijk bewerkt worden... puur is toch het mooiste: de balende uitdrukking bij het wachten op de bagage waar weer wat mee aan de hand is of je rechtschapen vader voor het hek van het witte huis. Dat wil je toch niet gaan bewerken? Denk trouwens dat Alcatras van een afstand al indrukwekkend genoeg is. Groeten uit het land vol Pindakaas, Hageslag, Speculaas, Goudse Kaas en Nederwiet!

Steven

Ha alledrie,

Net als op tv, fraai hoor.
Sanne, niet alles in het Engels hoor, dan begrijp ik het niet meer, haha.
Leuke foto's! Veel plezier de laatste dagen.

Gr. Steven

max

heeeej sannn,

KLinkt helemaal super !!
Jammer dat je niet naar alcatraz kan dat is geloof ik heel indrukwekkend !

NJaaa jij je uggs is het in nederland heerlijk weer !:D
Maar wel heel leuk dat je ze nou heb !!
Geniet er lekker van en als je terug ben gaan we wat drinken!! ik weet niet wanneer je der ben maar dat horen we snel genoeg!!

doeiiii