Nieuw Zeeland avonturen!

San Fransico, Carmel, Pebbles Beach, Yosimite N.P en Bakersfield

Hee allemaal!

Het even even geduurd maar dan is er wel weer een hoop te vertellen op deze blog. Ik zit op het moment in de Lobby van het hotel in Bakersfield. Bakersfield is kort gezged, heel saai! Niets te beleven. Maar dan maakt dat ik jullie mooi even over wat dingen kan vertellen!

Om te beginnen bij San Fransisco. Heb er in de vorige blog al een stukje over verteld, maar nu hebben we het echt beleefd. We gingen 's ochtends vroeg op weg voor de stadstour. Zeer optimistisch gestemd, in zomerkleren op pad gegaan. Eenmaal buiten gekomen, was het koud! Er hing allemaal mist, en was ong. 14 graden celcius. Dus toch maar even vlug omgekleed. Maar in de bus de hoogtepunten gezien. Golden Gate Bridge, wat een ding zeg. Het was jammer genoeg ook daar onwijs koud, dus het was een snel een foto, bakkie en terug. Ook hebben we gay-wijk gezien, het hippiepark, fishermans werf again. Ook hebben we een extra tour gedaan om toch zo dicht mogelijk bij Alcatraz te komen. Deze tour had er ook bij zitten dat we in een cabelcart (of gewoon een tram) door de stad gingen. Na enige wachttijd ( 1 uur) en wat vriendelijk Amerikanen (NOT) toch nog (met medewerking van de aardige Nederlanders) een mooi plekje kunnen bemachtigen. Volgens mij staat er ook een foto bij de foto's. Was wel erg leuk.
Na de tram gingen we op weg naar een kunstenaarsstadje, waar het ondertussen erg warm was geworden, over de Golden Gate. Hier hebben we een beetje relax gedaan, ijsje gegeten bakkie gedaan. En toen met het bootje terug naar kust. Ook nog langs Alcatraz gevaren, wel leuk, maar niet de real deal. Maar een mooie mogelijkheid om terug te komen. :)
Al met al is San Fransico een geweldig leuke en gezellige stad, echt een dikke vette aanrader!

Na de heerlijke dag in San Fransisco zijn we op weg gegaan naar toch wel de top bestemming. LAS Vegas. Rijdend langs de Pacific de kaarten geschreven (helaas nog geen postzegels kunnen bemachtigen) en langs het leuke stadje Carmel naar het hotel. Wel een dag vol rijden dus!

Vandaag zijn wedoor Yosimite National Park (NP) door gereden. Wat was dat bijzonder om mee te maken. Je kwam met de bus eerst door de priarie en ineens stond je in een oeroud bos. Echt super mooi en gaaf. We zijn naar de bekendste waterval gelopen en we zijn met zijn 3'en begonnen aan de klim. Ik moest helaas snel afhaken, was bang om te vallen met mijn camera. Maar de mannen zijn helemaal naar de top gelopen en hebben waar de waterval neerkomt, zelfs gezwommen. Iets wat idioot was volgens de mensen, maar ze hebben het wel gedaan! ;)

Daarna zijn we op weg gegaan naar de secoya's, onwijs grote bomen die al vele honderden, duizenden jaren oud zijn. Was een pittige klim van 30 min. heen en 30 min. terug maar wel leuk om te zien.

Morgen vervolgt de reis naar Vegas zich door het hete Death Valley. De gids wil eigenlijk niet gaan, omdat als er iets misgaat, er kans is op ongelukken door de hitte. Circa 45 graden. Maar we hebben wel aangegeven dat we wel graag willen. Ben dus benieuwd of hij het aandurft! ;)

Jullie horen snel weer van ons, en dan uit Vegas Baby!!

Tot laters!

Marlies

eej daar!

zo te horen zijn jullie inmiddels ervaren busreizigers geworden :) zingen jullie al de blues in de bus?

wil gaaf zeg klimmen op een berg en zwemmen in een waterval!! San, jij zal ook al goede beenspieren hebben gekregen van al dat geklim! Eerst al in schotland en nu weer daar!

Veel plezier nog! En niet te veel gokken in Las Vegas!

Liefs, Marlies

P.s waar blijven de foto's met de mega grote hamburgers? dat is toch het enige wat je daar kan eten? ;)

Peet en Marian

Hey daar in dat verre Amerika, wat leuk om jullie zo bij te houden, en wat zien jullie veel, we zijn erg benieuwd naar jullie foto's.
Veel plezier

Peet en Marian

henkvanruijven

goed te lezen dat het zo heet is dat dus de sauna niet zal missen henk rick en sanne geniet er van en je weet het het leven is een feest maar je moet zelf de slingers ophangen , en volgens mij zijn jullie nu goed bezig groetjes en tot ziens wij doen het hier wel met een braderietje gr henk

Elly vd Lelij

hai wereldreizigers,
net terug uit de Vendee, Frankrijk. En dan denk ik dat ik lang moet reizen in de auto!! Jullie maken heel wat kilometers meer. Jammer dat jullie niet naar Alcatraz konden. Maar jullie zien genoeg daar, dus een goede troost. Geniet er nog even van, ik weet niet of jullie dit nog lezen voor je terug vliegt, bedankt voor jullie leuke kaart. Morgen jullie alweer ophalen.
Groetjes, Elly.