Nieuw Zeeland avonturen!

Milaan en CIAO Italia!

Hallo allemaal,

Het is alweer een tijdje geleden sinds ere en update is geweest van ons avontuur in Italië. Dat kwam omdat we in Milaan geen mogelijkheid hadden tot het gebruik van internet. Nouja, we hadden het wel, maar vonden het simpelweg te duur. Daarom is het dus zo dat deze laatste blog gewoon, op mijn kamertje (vol spullen), in Nederland wordt geschreven.

Maar om even bij het begin te beginnen. We zijn afgelopen zaterdag van Florence naar Milaan vertrokken. We vonden het allebei toch best weer spannend, met eigenlijk twee véél te grote koffers op pad gaan. Maar deze keer ging het vrij gemakkelijk. Er waren twee Italianen die de koffers omhoog en omlaag brachten. Super die mannen, op deze momenten helpt die voorgever weer;)

Bij aankomst in de stad was wel te merken dat het aanzienlijk kouder was, maar zoals altijd had Gerda het warm en Sanne koud, dus een echt eerlijk oordeel is het dus niet.

Bij aankomst in het hotel bleek het hotel echt kleiner te zijn, maar we zijn een beetje verwend geraakt door dat mooie hotel in Florence. Wel hadden we een super fijne douche, een soort regen-douche (welke ook in huize van van Ruijven gaat aangebracht worden) hahah.

We hebben twee dagen mogen genieten van een hop-on-hop-off bus en we hebben toch best veel gewinkeld. Oeps, is die koffer nog veel zwaarder geworden. Verder hebben we lekker genoten van de stad.

We hebben ook de dom van Milaan mogen aanschouwen, ook een super mooi ding. We hebben ongeveer 6 winkels van Guess gezien, 3 van Benetton, 9 van de Zwiterse kristalmakelaardij, dus geloof me, wij hebben ons niet verveeld.

Op dinsdag, onze laatste dag om dingen te doen hebben we een bezoek gebracht aan San Siro stadium. Dit is iets wat bij Sanne haar stedentrips hoort; dus na Londen, Lissabon, Barcelona, Glasgow en Parijs, was nu Milaan aan de buurt.

San Siro is het stadium van zowel Inter Milan als Ac Milan (of liever gezegd: Surinaamse dikbil- Seedorf VS kabouter-Sneijder. Na een helse tocht door de zon, nee mevrouw het is echt 10 minuten lopen, die ongeveer 30 minuten duurde kwamen we aan bij een blok beton. Maar dit blok beton kan wel plaats geven aan 85.000 mensen.

We hebben ook een tour door het stadium gemaakt, er lag geen gras, helaas, maar wel de kleedkamers gezien. Gerda heeft zich vermaakt op de stoel van Surinaamse Dikbil AKA Seedorf en ik mocht de stoel van old time favorite Inzaghi bezetten. Wel geinig om eens gezien te hebben. Zeker omdat alles dubbel in het stadium is; kleedkamers, persruimte, ingang. Het zijn immers twee clubs in 1 stadium.

Ons laatste Italiaanse avond begon wat stom. We wilden op het terras van ons hotel een tapas/ diner houden. Het was zo als je 1 wijntje bestelde, je gebruik mocht maken van het buffet. Maar de ober liet ongeveer 30 minuten op zich wachten. Lekker Italiaans dus, boe. Wel hebben we onze avond héérlijk afgesloten met allerlei Italiaans lekkers: mozzarella, allerlei soorten ham en kaas, en niet te vergeten pizza. En zoals onze afkomst bepaald: we hebben ze helemaal kaal gegeten voor het geld wat betaald moest worden!

Woensdag zijn we rond 11en de taxi naar het stadion genomen en zijn vanochtend om 11.15 opgehaald vanaf Hoek van Holland. Alles goed verlopen, in tegenstelling tot de vorige keer geen menselijke Sushi gemaakt ;)

We hebben ervan genoten, en hopen dat jullie een beetje mee hebben mogen genieten van de blogg's. Misschien heeft het inspiratie om dit land, of zeker een keer Florence, te gaan bezoeken.

Veel liefs, Gerda en Sanne

PS. En nu snel wassen, want dinsdag wacht een vliegtuig naar Lissabon op me! ;)

Steven

Jullie hebben je wel vermaakt zo te lezen.

Gr. Steven