Nieuw Zeeland avonturen!

Laatste dagen in Florence

Bonna Serra!
Hier waarschijnlijk het laatste berichtje uit de geweldige stad Florence. We hebben de afgelopen dagen veel gezien, We hebben onder andere een bezoekje gebracht aan 3 kerken, zoals Gerda al zei, nu hoef ik voorlopig 3 jaar niet meer naar de kerk. Wel waren het erg mooie kerken hoor. We hebben ook de alom bekende Duomo bezicht, na ongeveer 20 min. konden we naar binnen. Het is van buiten een fantastisch mooi gebouw, maar van binnen mist het de alan die het van buiten heeft. Wel een mooie fresco vanbinnen.
Ook hebben we een stevige onderhandeling gevoerd om de Santa Cruce in te gaan. Het is zo dat als je een kerk wil bezoeken, je bedekt gekleed moet zijn. Nu is oventje Gerda natuurlijk mee, en het is best een beetje warm. Maar na een zielig gezicht, ik WIL geen poncho aan, weet je wel hoe lang ik erover doe om kleren uit te zoeken- gezicht toch zonder bedekking binnen gekomen. haha. Dit was wel een mooie kerk, hier stonden veel beelden. Best veel zonder kleding, GHHAHA. En we hebben de Santa Maria Novella bezocht. Voor personen die nog naar Florence gaan, SKIP die stomme Duomo en bezoek deze. Veel mooier en véél meer Fresco's.

Vandaag hebben we Pisa bezocht. Na een uurtje in een te oude trein, kwamen we aan. Zoals sommige mensen weten heb ik, een ingebouwd kompas. Ik kan vrij goed de weg vinden, maar allleen als ik een kaart heb. Het is dus niet zo Gerda, dat je zegt: 'Ik wil naar de toren van Pisa' en het werkt. hahah. Na een kleine wandeling, toch het ding gevonden. Maar eerst natuurlijk, naar de WC. Na een half uur de rij van de toiletten bemand te hebben, vervolgens toeschouwer geweest van de Italiaanse Lucille Wener (waggel, waggel, waggel) die een toerist uitschold voor 'KAKKERLAK' omdat ze haar handen niet wastte, snel naar de toren gelopen. En ja, hij staat echt schreef. Verder was het er vooral erg druk. Het trucje met de hand hebben wij uiteraard nagedaan net als de vele jappaners die ook (uiteraard) present waren. En toen snel weer terug naar het hotel.

We hebben momenteel een echte hardrock-cafe fan in ons midden, Gerda, en hebben hier voor de tweede keer gegeten. Wel mochten we deze keer bij het ons gewenste tafeltje zitten.

Nou mensen, wij doen nog een potje Skip-bo. En tot in Milaan.

Ciaaao Bella's

PS1: Meerkerken, héél veel plezier in Frieslan. Geniet er lekker van!
PS2: Ook fam. Kuppens heel veel plezier in de Efteling, en Thea niet te vaak in de python hé!

thea

Python niet, wel Joris en de draak en De vliegende hollander. Hebben veel plezier. Niet warm wel aardig droog tot nu. Wensen jullie in Milaan, koop maar een leuk kleedje van DenG. Groetjes fam Kuppens

anton

Dat plezier zit wel goed maar met de zon wil het niet erg lukken :( Gelukkig wel mee kunnen bleren met Jan smit en de 3 J's plus helaas ook nog Frans Bauer. Zie TV Oranje! Erik bleef die middag thuis... onbegrijpelijk!

RICK & HENK

Eindelijk kunnen jullie genieten van echte muziek, geen TROS gevoel. Geniet nog maar even van het mooie weer in bella Italia, wij gaan stofzuigen & wassen & enz. Best zwaar dat huishouden en elke dag verzinnen wat je moet eten valt ook niet mee. De 1e keer boodschappen doen was echte mannen shoppen: twee kratten bier en twee zakken chips.
By the way: bij thuiskomst lekker Italiaans eten, ik zag geen spaghetti op dit bord.