Nieuw Zeeland avonturen!

Van Franse rotte eieren tot glooiende Hobbits

De dag begon met een race tegen de klok ivm het tijdstip vertrek veerboot. Verkeersovertredingen zijn hier aan de orde van de dag en de hoogte van de boetes valt mee. (denken wij).

Sanne heeft ontzettend genoten van de 3 uur durende overtocht met de boot. Het maken van een cruise schiet door ons hoofd. (en er weer uit!!!!)

Wij arriveerden in het walhalla voor Sanne namelijk de hoofdstad Wellington. Shop till you drop en het aantal hipster winkels: ontelbaar. Gelukkig was het happy hour begonnen en kon Henk een strategische positie innemen.Hij moest ook de cultuurschok verwerken: drukke stad na het rustige & lege Zuider eiland.

Het eerste hotel welke aanmerkingen kreeg en dat hebben zij te horen gekregen van Sanne. Henk had medelijden met de dame achter receptie maar streek glimlachend 30 dollar korting op. Koers gezet naar Taupo ivm opnieuw geplande parachutesprong. Iemand heeft in Nederland samen gezworen met Maori goden want deze sprong: ging niet door!! De Google Maps ingesteld naar Rotorua. Was niet nodig geweest: konden op de geur van rotte eieren rijden. Nadat zijdelings gekeken was en de vragende blik was: heb jij ???? Gearriveerd in de stad van geisers en zwavel.

Dit hotel was grote deceptie en wij dachten dmv coulant opstellen kunnen wij wel iets regelen. Maar het betreft Ibis hotel dus in Franse handen. Het moge duidelijk zijn dat Frankrijk een mooi land is l; lekker eten heeft maar moeten geen Fransen wonen!

Wel lekker Indiaans gegeten en Street Market bezocht. Op deze Street market staan vele food trucks met eten uit alle landen van de wereld. Heerlijk Mexicaans & Argentijns uit het vuistje gegeten. Na een heerlijk zelf gemaakt gebakje deze dag afgesloten.

Gelukkig ook hoogtepunt in deze stink stad & stink hotel beleefd. Een wandel tocht door regenwoud onder leiding van Maori gids. Twaalf kilometer met z’n drieën door woud gewandeld en veel uitleg gehad. Diep respect voor Maori volk en hun cultuur gekregen. Na twee nachten i.p.v. drie dit Franse bagger hotel verlaten.

Aangekomen in ons zelf geboekte air b&b (toplocatie) in het land van de Hobbits. Onze zoektocht met het reisgezelschap gaat beginnen!!!!!

Wij hebben overigens te horen gekregen dat politie agenten en leraren naar kiwi land gelokt worden vanwege tekorten,wij nemen dit in overweging

Steven

Was de air B&B locatie toevallig het huisje Bilbo Balings? ?

Marlies

Wat een mooie reis maken jullie toch! Mega afwisselend!
Ben weer benieuwd naar de foto’s! Xx