Nieuw Zeeland avonturen!

Zon, zee en kajakken

Kia Ora van uit het Abel Tasman Park!

Wij zijn geland aan de kust. Vanuit Fox Glacier hebben we een tussenstop gemaakt in het nederige Hokitika. We kwamen na een redelijk kort ritje aan in ons huisje met uitzicht op de kust en geluid van rollende golven.

En dat was echt zo! We hebben gespot voor pinguïns maar helaas hebben ze zich niet laten zien. Na een lekker maaltje hebben we gewacht tot het donker werd en zijn we naar de “glowworm den” gegaan. Dit was een soort van donker stukje bos met allemaal lichtjes, het waren zoals het woord het al zegt, gloeiwormen die zorgen voor een kerstlampjes effect. Heel mooi en dit was helemaal gratis! Daarna hebben we de geweldige sterren mogen zien, en dat waren er echt mega veel!

Na een nachtje in Hokitika hadden we een hele lange rit voor de boeg. Naar het Abel Tasman N.P. Onderweg zijn we toch gestopt bij een wijngaard en hebben hier een lekker drankje gedronken bij aankomst in ons huisje uitzicht over de fruitbomen en de temperatuur is hier aanzienlijk hoger, ruim 25 graden. We hebben de tweede dag een excursie gedaan naar het Abel Tasman park. Dit gebied is namelijk ontdekt door een Nederlander. Maar die vluchtte nadat 4 bemanningsleden gedood en opgegeten werden door de Maori’s. Maar een super mooi park met gouden stranden. We mochten een catamaran op en na een half uurtje kwamen we aan bij een strandje. We kregen uitleg over de kajak. Het sturen werd even een dingetje en vanwege de flexibiliteit werd Sanne de stuurvrouw. We voeren langs het baaitje waar we bezoek kregen van een zeeleeuw die lekker aan het zwemmen was en daarna peddelden we naar Adèles Island. Hier zaten allerlei zangvogels en ook weer zeeleeuwen. Super leuk, maar ook wel zwaar. Na onze tocht, anderhalf uur lekker uitgerust op het strandje, in de schaduw (het was inmiddels rond de 30 graden en je verbrand hier onwijs snel. Terug naar ons plekje en heerlijk genoten van een stokbroodje en olijfje! Vakantiegevoel ten top! Morgen reizen we naar het Noordereiland. Wij zijn een beetje verliefd op de natuur van het Zuidereiland dus zijn reuze benieuwd!

PS. Poging 2 voor parachutespringen is op 10 januari, duimen voor goed weer!

PS2. Ook onze tour naar de filmset van The lord of the rings en the Hobbit is geboekt!

Steven

Leuke uitjes in ‘t vooruitzicht. Ik ga morgen weer werken ;-P

Petra Bruggeling

Begrijp dat jullie zo genieten van de mooie natuur, we hebben volledig beeld met de foto's en verhalen!

Marian

Heerlijk om jullie verhalen te lezen en wat een mooie reis is het. Hopelijk gaat poging 2 lukken

Gerda

Het is overweldigend, maar begin jullie wel te missen ! Maar verdiend !