Nieuw Zeeland avonturen!

Bucketlist checks en woeste wind

Na het geweldige, bruisende nieuwjaarsfeest in Te Anau (een voorbeeld zoals het ook kan) wordt onze reis voortgezet naar Wanaka.

Een rit langs de wijngaarden en valleien vol met fruit. Een mooie rit waar we even twijfelden maar we hebben de wijngaarden overgeslagen. Bij aankomst in Wanaka kwamen we langs het skydive center waar Sanne haar sprong zou wagen. Hierover later meer. Uiteindelijk zaten we in een B en B dus hier werd koers naar gezet.

Bij aankomst een mooie tuin en drukke eigenaresse, Suzan. Het zag er veelbelovend uit, we kregen een rondleiding in appartement en net toen Sanne de was wilde starten kwam Brian, de man van de eigenaresse, dat wij deze kamer niet hadden. We werden naar onze kamer geleid en de verbazing werd ons wel een beetje meester. We zaten in het huis van de eigenaren en hadden een kamertje van 8m2 met hierin twee bedden, een kast, een kist en een tafeltje. Van schrik vluchten we het centrum van Wanaka in. Wanaka werd gepresenteerd als een gezellig stadje. Wij vinden dat het relatief veel gelijkenissen vertoont met Salou. Veel jongeren die net iets teveel drinken. Uiteindelijk viel het mee, we hebben ‘s avonds lekker Thais gegeten en ons verwonderd over de mensen in de stad.

De dag erna zou Sanne uit een vliegtuig springen. We meldden ons uiteraard op tijd bij de balie, 12.45, waar het ook erg druk was, dit vonden we toen nog niet vreemd, en na een veiligheidsfilmpje werd het order gegeven te wachten tot ik gehaald werd. Dat wachten duurde lang. Misschien handig te vertellen, het waaide had maar ik moest een half uur van te voren bellen en hierbij werd het sein “prima, kom maar” gegeven. Na ongeveer een uur werden alle busgangers naar queenstown teruggevorderd en werd aangegeven dat het te hard waaide op dit moment. Om 15.00 kwam er een update. Ondertussen werd de receptie steeds leger, de instructeurs waren aan het opruimen en de vluchten werden afgezegd. Wij gaven niet op. Om 15.30 werd het sein gegeven, er werd niet gesprongen. Jammer, maar veiligheid voorop vonden wij, ook dit vond niet iedereen. We hebben aardig wat teleurgestelde mensen aanschouwd en een aantal echt boze mensen.

Wij zijn naar het leukste museum van NZ geweest, allemaal verzamelingen: barbies, meccano, oude auto’s, echt enorm veel! Wij vonden het super leuk!

Bij terugkomst in de B en B waren er trouwens nieuwe gasten, onze oosterburen en met hen moesten we onze badkamer delen. Er kwamen veel 1940-1945 verwijzingen langs, maar duidelijk is, niet zo’n B en B OOIT meer! (Buurman, het was erger dan de homestay in Ayutthaya)

De dag erna stond een lange rit langs de westkust op programma. We hebben snel de Tasman zee gevoeld (koud) en kwamen daarna aan in Fox Glacier. Al was de gletsjer dicht vanwege het slechte weer van gisteren. Die middag hebben we even gechilled, lekker bijgekomen van alle indrukken en de B en B. De dag erna weer op pad, maar niet voordat Sanne weer iets van de bucketlist kon doen. Een paardrijtocht in het gebied van de gletsjer. Super gaaf, het einde was het leukste. In keiharde galop (als enige) terug naar de stal! Super vet! Nu op naar de kust!

Elly van der Lelij

Jammer dat je sprong niet doorging Sanne, is er nog een andere kans deze vakantie? Anders in Nederland dan maar, is ook leuk.

anton

Toe maar.. in galop op een paard. Ik wist niet dat je überhaupt kon paardrijden.....

Sannw

Hola! Volgende poging voor parachutespringen is 10 januari Elly, hopelijk lukt het dan :) En Anton, ik zat bij indelen van de paarden bij de enige twee gevorderen, ik heb in een grijs verleden namelijk echt paard gereden (bij El Sham ;)7

Steven

Er is niets zo veranderlijk als het weer. Wanneer wordt de volgende poging?