Nieuw Zeeland avonturen!

Nieuw avonturen

Hallo allemaal,

Na ruim 7 jaar is deze blog weer actief. Waarom? Omdat er een nieuw avontuur te wachten staat. Dit maal zonder Rick, die blijft thuis en zorgt voor Gerda ;). Henk en Sanne gaan een lange reis maken naar Nieuw - Zeeland. Misschien vinden jullie het leuk om ons weer te volgen, dit kan natuurlijk. Ons reisschema zal als volgt zijn:

We gaan weg op vanaf Schiphol en zullen dan aankomen in Christchurch. Ja, we hebben dit jaar kerstavond in de lucht. Het diner zal niet zo aangenaam als normaal, maar ach.

• Christchurch
  • Mt Cook: hier gaan we een glacier expeditie doen, dus hier wordt het vast een beetje koud (dat hoort natuurlijk wel een beetje in december).
  • Dunedin: hier gaan we op zoek naar wildlife op het zuidereiland. We hopen natuurlijk op yellow-eyed pinguïns, maar komen vast nog veel meer bijzondere dieren tegen. Hier wordt ook het meest zuidelijkst gebrouwen bier Speights, gemaakt, natuurlijk een belangrijke plek voor Henk als ervaren bierkenner.
  • Te Anau: ook hier gaan een expeditie doen. Maar dan in de Milfords sound. Deze trip vindt Henk vooral leuk, want we gaan op een bootje rondom de fjorden varen. Sanne heeft geen liefde voor bootjes.
  • Wanaka: hier gaat Sanne (hopelijk, duimen op mooi weer!) een parachute sprong maken
  • Fox glacier: het woord zegt het al, ook hier op naar de gletsjer al is deze alleen met een helikopter te bereiken. Wellicht maken we nog een ander plan ;)
  • Hokitika: hier kunnen we een gloeiwormengrot bezoeken, maar Henk is nog geen fan.
  • Motueka: hier schijn je heerlijk op het strand te kunnen vertoeven, hopelijk hebben we mooi weer. Overigens ligt dit ook in Abel Tasman N.P. Onze Groningse trots in NZ.
  • Abel Tasman: hier gaan we (samen?) in de kajak op zoek naar vogels en zeehonden.
  • Wellington: hier gaan we de veerpont nemen naar het Noordereiland
  • Tongariro: even afhankelijk van het weer en persoonlijke gesteldheid hebben we hier de mogelijkheid om mt Doom (Lord of the Rings) te beklimmen. Wellicht kunnen wij wel die ring in het vuur gooien
  • Rotorua: hier gaan we op pad met een Maori gids. Er schijnen ook veel spa's te zijn, vanwege de vulkaan. Dus wellicht kunnen we hier lekker relaxen. Ook willen we hier graag naar de filmset van 'The Lord of the Rings'. Even op de thee bij Bilbo.
  • Kahoe: hier gaan we met een zeilboot op pad. Ja, weer een bootje. Maar hier mag je ook snorkelen en dat is dan wel weer een hobby van Sanne
  • Auckland
  • Singapore

Na Singapore gaan we weer terug naar huis en gaat het ''gewone'' leven weer snel beginnen. Wij gaan ons best doen voldoende avonturen te beleven en hopen hiervan verslag te kunnen doen.

Tae noa ki te wa poto!
Henk en Sanne

Thea

We gaan lekker meelezen!

Gerda

Leuk San, ben reuze benieuwd ?

Petra Bruggeling

Wat een bijzondere kerst zal dit worden, we wensen jullie enorm veel plezier toe en vooral veel genieten.